Od 22.12.2017. unutar stalnog postava Muzeja za umjetnost i obrt javnost će moći pogledati remek djelo sliku Bogorodica s djetetom velikog kasnorenesansnog slikara Andrije Medulića Schivonea.
Zahvaljujući Dr Dinku Podrugu koji je ovu sliku prije nekoliko godina kupio u New Yorku i njegovoj želji da omogući i građanima Zagreba i Hrvatske da se susretnu s remek djelom ovog hrvatsko talijanskog majstora slika će biti postavljena u stalnom postavu Muzeja za umjetnost i obrt.
Andrija Medulić Schiavone
Zadar ili Nadin 1510.-1515. – Venecija 1. 12. 1563.
Bogorodica s djetetom
Venecija
ulje na platnu
74 x 51
okvir 106 x 83,5 cm
Zagreb, 22.12. 2017. – U Muzeju za umjetnost i obrt danas je predstavljeno remek djelo slika Bogorodica s djetetom velikog kasnorenesansnog slikara Andrije Medulića Schiavonea. Zahvaljujući dr. Dinku Podrugu koji je ovu sliku prije nekoliko godina kupio u New Yorku i njegovoj želji da omogući građanima Zagreba i Republike Hrvatske da se susretnu s remek djelom ovog hrvatsko talijanskog majstora, slika je izložena u stalnom postavu Muzeja za umjetnost i obrt.
Današnjem predstavljanju nazočila je ministrica kulture Republike Hrvatske, Nina Obuljen Koržinek, gospođa Vesna Kusin, izaslanica gradonačelnika Grada Zagreba, te brojni uglednici iz svijeta kulture i medija.
Slika Bogorodica s djetetom koja se uključuje u stalni postav Muzeja za umjetnost i obrt zrelo je djelo ovog velikog manirističkog slikara. Potječe iz privatne zbirke dr. Dinka Podruga uglednog psihijatra iz New Yorka koji ju je prije nekoliko godina kupio u tamošnjoj aukcijskoj kući Sotheby. Prema raspoloživim podacima slika je početkom dvadesetog stoljeća kupljena u Engleskoj i od tada se čuvala u privatnoj kolekciji u gradu Buffalo u državi New York gdje je bila izvrsno restaurirana prije više godina. Slika ima sve karakteristike zrelog Medulićevog razdoblja oko 1540-tih godina. Po prvi put ju je publicirala kolegica Ljerka Dulibić u svom tekstu u katalogu izložbe Splendori del Rinascimento a Venezia – Schiavone tra Parmigianino Tintoreto e Tiziano održanoj u venecijanskom muzeju Corer 2015/16. godine.
Andrea Meldolla hrvatsko-talijanski je slikar i bakrorezac, a prezime Medulić izveo je Ivan Kukuljević Sakcinski u XIX. stoljeću od prezimena talijanske obitelji Meldolla, doseljene u Zadar iz pokrajine Forlì, dok sam si je Medulić dodao nadimak Schiavone (dalmatinski Hrvat). Podatci o Meduliću vrlo su oskudni, pa se povjesničari umjetnosti do danas nisu u mnogome složili o njegovu životu i radu. Oko 1530. došao je vjerojatno u Veneciju i potpao pod utjecaj Bonifazija Veronesea i Parmigianina, kod kojega je možda učio u Bologni ili Parmi, a u Veneciji je postao jedan od prvih i najizrazitijih predstavnika nove slikarske struje, manirizma. U razdoblju 1540.–45. izravno je utjecao na mladoga Tintoretta; poslije je i sam potpao pod jak Tizianov utjecaj, dok se pretpostavlja da je u slikanju krajolika, koji se ubrajaju među prve samostalne krajolike u talijanskom slikarstvu, prihvatio utjecaj nizozemskog slikara Lamberta Sustrisa. Veći su dio njegova opusa čine biblijske, mitološke, povijesne i alegorijske sličice na platnu i drvu kao ukras različitoga pokućstva, glazbala, škrinja i sl. U ulju je radio velike slike biblijske i mitološke tematike te portrete, a u bakrorezu je uveo nov postupak rada suhom iglom. Medulić se ubraja u najistaknutije umjetnike koji su potekli iz hrvatske sredine, a djelovali su izvan domovine.