Vlasta Baranyai (Zagreb, 29. 10. 1909. – 23. 5. 1994.), jedna od najznačajnijih hrvatskih keramičarki, kći arhitekta Aladara Vladimira Baranyaija, umjetnički je put započela školovanjem i djelovanjem u međuratnom razdoblju, da bi 50-ih i 60-ih godina 20. stoljeća svoj likovni izraz usmjerila prema stiliziranoj i pročišćenoj formi s linearnim oslikom crno-sivo-bijelih tonova, o čemu svjedoče i radovi koji se čuvaju u Zbirci keramike MUO.
No ovaj put predstavljamo nešto sasvim drugačije, izlet u neobaveznije područje općeraširenog običaja – ukrašavanje uskršnjih jaja. Autorica je jaja koja se nalaze na papirnatom stalku upotrijebila kao jezgru za izradu figurica pomoću tkanine, papira i vunice. Napravila je četiri muško-ženska para: Šestinčanina i Šestinčanku, crnca i crnkinju, gospodina i damu iz razdoblja bidermajera te patka i patkicu. Jarki kolorit i blago karikaturalno-duhoviti karakter s osjećajem za detalje koji otkriva dobro poznavanje karakterističnih tipoloških i stilskih elemenata doprinose razigranosti i veselom dojmu kakav se i očekuje pri ukrašavanju pisanica. Signatura VAVA je potpis kojeg je koristila i na keramici.
Vlasta Baranyai ih je izradila u Obrtnoj školi u Zagrebu za Uskrs 1935., u godini kada je položila ispit visokokvalificirane keramičarke na majstorskom odjelu te škole, a nakon što je bila učenica Hinka Juhna na keramičkom odjelu zagrebačke Akademije likovnih umjetnosti (1928. – 1933.), dok se prije toga školovala u Parizu (Ecole des Arts décoratifs, 1926. – 1927.) i Beču (Kunstgewerbliche Privatlehranstalt 1927. – 1928.). Već je u tom formativnom razdoblju izlagala kao studentica na Međunarodnoj izložbi u Barceloni 1929. godine, a na Međunarodnoj izložbi umjetnosti i tehnike u Parizu 1937. nagrađena je zlatnom medaljom.
Piše: dr. sc. Vanja Brdar Mustapić, voditeljica Zbirke namještaja i Zbirke varia