Godine 1929. njemačka tvrtka Werkstatt für Feinmechanik und Optik, Franke & Heidecke uvela je u potpunosti razvijen twin lens (‘dvooki’) dizajn u izradu fotoaparata kroz Rolleiflex model. Twin Lens Reflex (dvooki refleksni fotoaparat) ili skraćeno TLR koristili su neki od najznačajnijih fotografa prve polovine dvadesetog stoljeća, primjerice Imogen Cunningham, Robert Doisneau, Robert Capa, Cecil Beaton ili kod nas Tošo Dabac. Ovaj fotoaparat odlikuju dva vertikalno poravnata objektiva od kojih gornji služi za izravno promatranje prizora na mutnom staklu smještenom na vrhu aparata, a donji za snimanje fotografija na negativ srednjeg formata. Iz tog razloga se TLR fotoaparat najčešće drži u ravnini prsa stoga snimljene fotografije imaju karakteristično ‘prirodni kut’ gledanja.
Svoj vrhunac TLR dizajn doživio je 1960. godine s modelom Rolleiflex 2.8F, koji unapređuje japanska tvrtka Mamiya sa svojim konkurentnim modelom C220 iz 1968. godine kada uvodi koncept izmjenjivih leća u TLR kameri. Rolleiflexova kamera do današnjih dana popularizira srednji format fotografskog negativa i njegov karakterističan kvadratni kadar.

Fotoaparat Rolleiflex Standard, Njemačka, 1939. – 1945.
Pripremila: dr. sc. Iva Prosoli, voditeljica Zbirke starije fotografije i Zbirke fotografske opreme