„Koracima umjetnosti“ je projekt koji je odobren i financiran prema raspisanom Pozivu za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2022./2023. Projekt je osmislila i provodi prof. Maja Marović, voditeljica Likovne grupe XVI. gimnazije u suradnji s partnerima. MUO sudjeluje kao jedan od partnera, s programom „Igraj na umjetnost“, osmišljenim posebno za ovu priliku.
Cilj programa je kroz tri gostovanja muzejskih pedagoginja MUO u XVI. gimnaziji, u trajanju od po dva školska sata, kroz interaktivna izlaganja, razgovore, zajedničko promišljanje, kritički pristup i likovno-kreativne radionice približiti učenicima Likovne grupe, a posredno i svim učenicima škole, muzejsku ustanovu na svim razinama te osmisliti i realizirati društvenu igru edukativnog karaktera.

Na prvom, uvodnom satu muzejske pedagoginje su učenicima objasnile čemu muzej služi i koja je njegova društvena uloga, koji odjeli i zanimanja unutar njega postoje, što je izložbeni prostor, fundus, depo, koja je razlika između stalnog postava i povremene izložbe itd. U tu svrhu učenicima je prikazana prezentacija te dio dokumentarnog filma „140 godina Muzeja za umjetnost i obrt“ (HRT).
Nakon toga je učenicima objašnjen cilj projekta: osmisliti i realizirati društvenu igru utemeljenu na fundusu MUO, namijenjenu višim razredima osnovne škole i mladima, edukativnog karaktera. Učenici su, u grupama ili individualno, 15-ak minuta razmišljali o mogućim konceptima igre te su ih onda izložili. Učenici su bili zainteresirani i aktivni, a njihove ideje izvrsne.
Na sljedeća dva susreta učenici su uz vodstvo, smjernice i podršku muzejskih pedagoginja razvijali koncept i elemente društvene igre. Paralelno je osmišljavan i izgled igre. Na zadnjem susretu učenici su likovno oblikovati odnosno izradili prototip igraće ploče. Ploča je dizajnirana u obliku kruga podijeljenog na sedam isječaka, od kojih svaki predstavlja po jedno razdoblje u povijesti umjetnosti, od gotike do moderne. Učenici su u potpunosti sami osmislili isječke, bazirajući se na stilskim karakteristikama o kojima smo razgovarali na prva dva susreta. Rezultat je zaista impresivan!
Po završetku projekta, izradit će se otisak igre u dvije dimenzije: jedan primjerak klasičnih dimenzija stolnih društvenih igara (primjerak za XVI. gimnaziju) i jedan primjerak igre u dimenzijama prikladnim za igru na podu, pri čemu će igrači ujedno biti i igrače figure (primjerak za MUO).





