Na fragmentu tapete iz zbirke MUO izvedene su velike volute povezane prstenom, a između njih su cvijet i pupoljci karanfila. U volutama je po jedan okrunjeni lavić. Na gornjem dijelu tapete nalazi se horizontalni registar s nizom rozeta. Tapeta s istovjetnim motivom čuva se u madridskom Museo Nacional de Artes Decorativas.
Fragment tapete, Španjolska, početak 17. stoljeća, koža, reljefni ukras, oslikana, posrebrena
Postupak obrade i ukrašavanja kože donosi Henri Clouzot u svojemu djelu Cuirs Décorés (Pariz, 1925.): „Koža određena za ukrašavanje ostavlja se preko noći u vodi, nakon čega se valja preko kamene ploče i zatim se iz nje istiskuje voda. Potom se koža napinje preko polirane kamene ploče i ostavlja da se dobro osuši. Posebno pripremljeno ljepilo nanosi se rukom na kožu, a nakon toga se uzimaju listići srebra te se njima prekriva površina kože. Zatim se posrebrena koža polira željezom sve dok ne postane sjajna. Ornamentalni ukras dobiva se pomoću drvene preše na koju je urezan željeni motiv. Ploča se premazuje tušem, koža se stavlja u prešu i uzorak se otiskuje, nakon čega se koža ostavlja da se osuši. Premazivanjem posebno priređenim firnisom dobiva se zlatni ton. Otisnuti crtež nadopunjuje se uljenim i lazurnim bojama, a pojedine površine ornamentiraju se različitim vrstama punciranja. Polikromijom lazurnih boja kroz koje prosijava i svjetluca metalna podloga postiže se puna plemenitost, bizarnost i osebujna ljepota te vrste umjetnosti.“
Piše: dr. sc. Marina Bagarić, voditeljica Zbirke arhitekture, Zbirke keramike i Zbirke oslikane kože