Europsko slikarstvo baroknog razdoblja predstavljeno je odabirom djela nekih od najznaçajnijih slikarskih škola tog vremena – talijanske, francuske i nizozemske. Izdvaja se djelo Guida Renija Eneja i Didona, zrelo djelo ovog vrhunskog bolonjskog majstora nastalo najvjerojatnije u treéem desetljeéu 17. stoljeéa. Talijanskom visokobaroknom slikarstvu pripada i David, atribuiran Luki Giordanu. Francusku školu baroknog razdoblja predstavlja slika Bakanal, nastala između 1640. i 1650. godine. Tradicionalno se pripisuje Charlesu Le Brunu, uz Nicolasa Poussina najznačajnijem slikaru francuskog visokog baroka, koji je svojim djelovanjem na poziciji “prvog kraljevskog slikara” Luja XIV. u znatnoj mjeri odredio francusku umjetnost i kulturu 17. stoljeća. Rembrandtova slikarska škola zastupljena je s nekoliko slika njegovih učenika. Slika Našašće Mojsija, nastala oko 1660., sintetizira u sebi sve vrhunske karakteristike nizozemskog visokog baroka, s prepoznatljivim Rembrandtovim utjecajima. Autorstvo se pripisuje jedinom Rembrandtovu njemačkom uçeniku Jürgenu Ovensu. Slika Diogenes – hominem quero, kombinacija antičkog motiva i žanr prizora, djelo je drugog Rembrandtova učenika Jana Victorsa i spada u sam vrh njegovih slikarskih ostvarenja.
Guido Reni, ENEJA I DIDONA, Bologna, početak 17. st., ulje na platnu, 115,5 x 138 cm, MUO 25558, Guido Reni (Galvenzano, 1575. – Bologna, 1642.) jedan je od najznačajnijihbaroknih bolonjskih slikara. Unatoč znatnom utjecaju Caravaggia,s čijim se slikarstvom susreo tijekom boravka u Rimu od 1603.,Guido Reni je ipak zadržao jednu klasičniju liniju baroknog slikarstva,o čemu svjedoci i slika Eneja i Didona. Dokumentirano je da jeReni naslikao sliku s ovim antičkim motivom i poznato je nekolikonjezinih kopija u drugim europskim muzejima. No, s obzirom na karakteristikeslike te podatke nađene infracrvenom kamerom na slicikoja se čuva u MUO, moôe se osnovano zaključiti da je upravo ova slikanastala od ruke velikog majstora.
Luca Giordano (?). DAVID, Italija, 17. st., ulje na platnu, 98,2 x 116,8, cm, MUO 14728, Luca Giordano (Napulj, 1634. – 1705.), učenik Giuseppea Ribbere, djelovaoje u Italiji i Španjolskoj. Osim učitelja na njega su značajno utjecaliradovi Michelangela, Pietra da Cortone i Caravaggia. Zbog lakoće ibrzine slikanja nazvan je Luca fa presto. Među brojnim radovima osobitose ističu njegove freske u Escorialu, nastale nakon 1692.Motiv Davida s Golijatovom glavom bio je u više navrata temom uGiordanovu slikarstvu. U ovom slučaju, s obzirom na tipično giordanovskinaglašen chiaroscuro te karakteristično dopadljivo lice mladogDavida i stilske značajke, slika se pripisuje tom velikom talijanskombaroknom slikaru.