Dva lica muzeja – domaćin i gost je projekt koji je odobren i financiran prema raspisanom Pozivu za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2021./2022. Ministarstva znanosti i obrazovanja. Projekt su osmislili, prijavili i zajednički provode Prva privatna gimnazija s pravom javnosti, Nacionalni muzej moderne umjetnosti i Muzej za umjetnost i obrt, pri čemu je NMMU domaćin (učenici dolaze u posjet), a MUO je gost (zbog činjenice da je muzej zatvoren za javnost, djelatnici MUO odlaze u goste u PPG). Obje muzejske ustanove kroz vodstva, interaktivna izlaganja, radionice i (ne)posredni kontakt s umjetničkim djelom približavaju učenicima likovne grupe, a posredno i svim učenicima škole, muzejsku ustanovu na svim razinama: čemu služi i koja je njegova društvena uloga, koji odjeli i zanimanja unutar njega postoje, što je izložbeni prostor i koja je razlika između stalnog postava i povremene izložbe itd.
Tijekom drugog polugodišta školske godine 2021./2022. učenici će pet puta posjetiti NMMU, a MUO će pet puta gostovati u PPG.
Tijekom prvog gostovanja MUO u PPG održanog 3. veljače 2022. u sklopu projekta Dva lica muzeja – domaćin i gost, viša kustosica pedagoginja Iva Novak održala je interaktivnu prezentaciju. Učenici su utvrdili pojmove s kojima su se susreli u NMMU: muzej, galerija, stalni postav, izložba, fundus, zbirka, te su čuli i neke nove: depo, restaurator, dokumentarist… Nadalje, predstavljen je pregled kroz baštinu koju MUO čuva, struktura i organizacija muzeja, zanimanja unutra muzeja…
Kroz dinamični Pop-Up Quiz učenicima je zorno pokazano da se u muzejima ne čuvaju samo stare stvari i „umjetnine“, nego da se u fundusu mogu pronaći i predmeti koje i mi danas koristimo u svakodnevnom životu, kao što su primjerice „starke“, parfem i gumeni Šiljo.
Što smo radili na posljednja dva gostovanja MUO u PPG u sklopu projekta Dva lica muzeja – domaćin i gost?
Iva Novak, viša kustosica pedagoginja, učenicima je predstavila muzejsku pedagogiju. Približila im je neke od poslova muzejskog pedagoga, a zatim i održala radionicu COOLture GIFart, u kojoj su predstavljeni povijest GIF-ova i neki od umjetnika koji su za svoj izričaj odabrali (i) ovaj medij. Konačno, učenici su imali priliku i sami izraditi animirani GIF, ovog puta na temu Hermana Bolléa, arhitekta zaslužnog za transformaciju Zagreba u metropolu. Učenicima su posebno inspirativne bile vodorige sa zagrebačke katedrale!