- Objekt koji mami na dodirivanje postavljen je na prvom katu muzeja, a inspiriran je muzejskom Zbirkom namještaja
Zagreb, 18. 12. 2019. – U zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt jučer je otvorena izložba akademske kiparice Marine Bauer naziva „PREKAPANJA“ u sklopu ciklusa Suvremeni umjetnici u Stalnom postavu MUO koji se održava već desetu godinu zaredom.
Riječ je o autorskom projektu akademske kiparice Marine Bauer osmišljenom za Stalni postav Muzeja za umjetnost i obrt kao komunikacija s muzejskom zbirkom koji poziva posjetitelje na dodirivanje taktilnog objekta. Taj je hibridni objekt – instalacija – ladičar namijenjen posjetiteljima koji će kroz otvaranje i zatvaranje njegovih ladica otkrivati fragmentarne ili enigmatične predmete, te biti u prilici da u muzejskoj okolini, punoj nametnutog opreza, instinktivno reagiraju donosno da dodiruju, istražuju i kroz to preispitaju svoj unutrašnji doživljaj taktilnog kontakta.
Potaknuta razmišljanjima o predmetima svakodnevne uporabe, poput namještaja iz muzejske zbirke – o studiolima, kabinetskim ormarićima, ormarima, komodama, sekreterima – kao o predmetnim svjedocima ljudske sposobnosti psihičke obrade utjecaja koje primamo kroz događaje, predmete i ljude s kojima ostvarujemo kontakt, Marina Bauer otvara suptilnu komunikaciju na temu svih identitetskih pitanja na kojima se zasniva ljudska odanost stvarima, kojima se okružujemo u svakodnevnom životu.
Reprezentativno i neprikladno, očuvano i zanemareno, posloženo i zatrpano, izloženo i skriveno – sve su to elementi od kojih se sastoji naš život, naši ormari, stanovi, naše tijelo i mentalni krajolici. Od takvih materijalnih i simboličkih sastavnica se sastoji i mnogostrukost bivših života muzejskih predmeta, kao i potencijal doživljaja posjetitelja Marinine izložbe u muzejskoj zbirci.
Kustosica izložbe je Jasmina Fučkan, a vizualni identitet izložbe izradio je dizajnerski studio Deseto selo, Bojana Bota, Ana Ćurković Zelić i Sanja Dvornik.
Sve do 2. veljače 2020. godine za vrijeme trajanja izložbe posjetitelji će imati priliku sudjelovati u tematskim radionicama, fokus-grupama i drugim komunikacijskim programima osmišljenim tim povodom.