PREDAVANJA uz izložbu Aleksandar Rodčenko: Revolucija u fotografiji


2. srpnja u 19 sati
dr. sc. Iva Prosoli: Odjeci Novog gledanja u hrvatskoj fotografiji i filmu

4. srpnja u 19 sati
dr. sc. Lovorka Magaš Bilandžić: Izložba Film und Foto na Zagrebačkom zboru 1930.

11. srpnja u 19 sati
Dunja Nekić: Uloga i pozicija umjetnica u konstruktivizmu

3. rujna u 19 sati
Koraljka Vlajo: Dizajniranje socijalističkog čovjeka

5. rujna u 19 sati
dr. sc. Krunoslav Lučić: Filmska teorija sovjetske montažne škole i konstruktivizam

Više o predavanjima u srpnju:

Odjeci Novog gledanja u hrvatskoj fotografiji i filmu

U trećem desetljeću 20. stoljeća nekolicina domaćih fotografa (Franjo Mosinger, Milan Pavić, Milan Fizi, Tošo Dabac, Đuro Janeković) prakticirala je eksperimente kao što su dvostruka ekspozicija, ekstremni donji i gornji rakurs, dijagonalna kompozicija ili krupni plan. Istovremeno javljaju se slične tendencije i u filmskoj fotografiji nekih kratkih filmova iz istog razdoblja (prvenstveno amaterskim filmovima Oktavijana Miletića). Predavanje se fokusira na utjecaje i ideje Novog gledanja na hrvatsku fotografiju i film te međusobne utjecaje dvaju medija.

Izložba Film und Foto na Zagrebačkom zboru 1930.

Glasovita međunarodna putujuća izložba Deutscher Werkbunda Film und Foto održana je u travnju 1930. u Zagrebu u sklopu gospodarske manifestacije Zagrebački zbor. Ta je slavna izložba nakon premijere u Stuttgartu (1929.) diljem Europe promovirala „modernu fotografiju“ i naznačila odmak od piktorijalizma prema novoj viziji i novoj objektivnosti te zagrebačkoj publici predstavila radove Aleksandra Rodčenka i brojnih istaknutih autora (El Lissitzkog, Alberta Renger-Patzscha, Edwarda Westona i dr.).  U predavanju će biti riječi o izložbi, njezinoj organizaciji i značaju te utjecaju na hrvatsku i slovensku fotografiju 1930-ih.

Uloga i pozicija umjetnica u konstruktivizmu

Predavanje će predstaviti područja umjetničkog djelovanja i položaja umjetnica unutar pravaca ruske avangarde, posebice konstruktivizma (Ljubov Popova, Varvara Stepanova …) u kontekstu vremena. 

Odgovori