U Rijeci je otvorena izložba dizajnersko-fotografskog para Bachrach & Krištofić: Dizajn & Fotografija
Izložba dizajnersko-fotografskog para Sanje Bachrach i Marija Krištofića otvorena je 11. ožujka u riječkoj galeriji Kortil i prikazuje presjek njihovog dugogodišnjeg djelovanja koji ih svrstava u klasike hrvatskog grafičkog dizajna.
OBJAVE:
http://torpedo.media/oblikovali-i-rijecki-zvuk-izlozba-bachrach-kristofic-dizajn-fotografija-gostuje-u-rijeckoj-galeriji-kortil/
http://www.lavoce.hr/cultura/4161-bachrach-kri-tofi-creatori-del-volto-new-wave
———————————————————————————————————–
Izložba dizajnersko-fotografskog para Sanje Bachrach i Marija Krištofića otvorit će se 11. ožujka u riječkoj galeriji Kortil i prikazat će presjek njihovog dugogodišnjeg djelovanja koji ih svrstava u klasike hrvatskog grafičkog dizajna.
Nakon što je premijerno postavljena i otvorena 2016. godine u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt, ova retrospektivna izložba sada gostuje u gradu Rijeci. Upravo je Rijeka 1980-ih godina, u doba njihovih početaka, bila jedno od najživljih urbanih žarišta jugoslavenske punk i novovalne glazbene scene.
Izložba dizajnersko-fotografskog para Bachrach & Krištofić, čije kustostvo potpisuje Jasmina Fučkan (MUO), prikazuje presjek njihovog dugogodišnjeg djelovanja, tijekom kojega su iskušavali uloge autora, konceptora, organizatora ili kustosa izražavajući se u raznim žanrovima vizualne umjetnosti i kulturnih industrija. Kroz okosnicu temeljne prakse grafičkog dizajna izložba će pokazati njihovu differentiu specificu na domaćoj sceni – neuobičajenu fluidnost sadržaja i medija kojima se bave. Raznolikost tema koje su radili kreće se u rasponu od osmišljavanja ikonografije za Dorian Gray i druge novovalne aktere glazbene scene 1980-ih, preko samostalno iniciranih projekata kojima se zalažu za očuvanje i afirmaciju pojedinih tema, fenomena ili autora s područja fotografije i dizajna (izložba Jugoton – istočno od raja, 2014.; akcija i knjiga Spasi znak, 2014.; izložba i knjiga Boro Kovačević – umjetnost makete, 2013.) do posve recentnih primjera oblikovanja total dizajna muzejskih izložbi (Arhitekt Herman Bollé – graditelj hrvatske metropole, MUO, 2015.; Figura i ornament / Barok – Johannes Komersteiner i njegov krug, MUO, 2016.) s punim poznavanjem specifičnih komunikacijskih mehanizama i jedinstvenosti navedenog formata.
Dvoje ljudi, supružnika; dizajnerica i fotograf, trideset i pet godina suradnje i suživota, stotine radova, fotografija, izložaba, projekata – možda je pojednostavljen, ali i najtočniji način da se opiše djelo tandema Bachrach & Krištofić. Riječima iz uvodnog eseja kataloga izložbe, autora Dejana Kršića: “… moglo bi se ustvrditi da im je upravo četveroručni rad u kojem se od inicijalne zamisli do konačne realizacije spajaju i kreativno isprepliću fotografija i dizajn, uz paralelno djelovanje na više različitih polja – od autorske fotografije, dizajna u području kulture do visokokomercijalnih projekata diskografske industrije te posljednjih godina uključivanja u interes za arhiviranje, historizaciju dizajna, pop kulture i popularne umjetnosti – omogućio dulji vijek trajanja od drugih autorskih tandema koji su se nakon nekog vremena razišli.”
Specifičnost koja izdvaja rad Bachrach & Krištofić iz općih trendova grafičkog dizajna i konteksta sličnih suradničkih parova, koji se poput njih profiliraju u aktere umjetničke scene upravo 1980-ih, je prepoznatljiva sadržajna i oblikovna kohezija grafičkog dizajna i fotografije. Ova sastavnica je prisutna od samih početaka njihove pojave na galerijskoj sceni Studentskog centra, mjesta na kojem su se preplitali raznovrsni žanrovi kulture i izražavanja – izložbe, performansi, koncerti; konceptualna i popularna kultura, što je omogućavalo izravno djelovanje u okruženju širem od umjetničkog – u pluralističkom okruženju medijske i pop kulture. Brojne suradnje i prijateljske veze s mnogim ključnim imenima lokalne i regionalne scene osigurale se tandemu Bachrach & Krištofić, autorsku prepoznatljivost i na regionalnoj sceni.
U osobnoj artikulaciji postava Bachrach & Krištofić će izložiti odabir fotografija, omota za nosače zvuka u produkciji Jugotona i Croatia Recordsa, plakata i knjiga, kataloga i fanzina, razrada vizualnih identiteta za različite kulturne projekte, poput izložbi i kazališnih predstava (za Teatar &TD, Gliptoteku HAZU, Galeriju Klovićevi dvori, MSU, MUO, Centar za ženske studije u Zagrebu) te radnih materijala i dokumentacije o realiziranim autorskim umjetničkim projektima (izložba Nepoznati Zagreb Marije Braut, 2014.; izložba Ženska soba – ženski pogled / Suvremena ženska fotografija, 2002.; okrugli stol Dizajn i moral, 2001.; izložba Koncept, međunarodna izložba fotografije, 1996.; izložba Hrvatska fotografija 95, 1995.).