Ars Subtilior / 14.11. u 20h

Muzej za umjetnost i obrt, utorak 14.11.2017. u 20 sati
ARS SUBTILIOR
Što se krije pod ovim tajnovitim naslovom?
I još k tome, tko su hospes mysterii, koji će nam pomoći osvijetliti vjekovitu i baršunastu tamu ovog do sada najtajnovitijeg glazbenog hodočašća Antiphonusa, na cilindričnim i pitagorejski ugođenim flautama, viellama, te strunama lutnje i gotičke harfe?
To Vam ne možemo ukratko reći. Samo ćemo Vam dati naslutiti teškim svetim kadom, kao u starca Vjesta, prožete nebeske volumene romaničkih katedrala koje odzvanjaju Starom umjetnošću, Ars antiqua, naslonjenom na cantus firmus korala, u mahnitom i hipnotičkom vrtlogu; zatim sasvim drugačiju, improvizatorsku, gotovo jazzy monodiju Nove umjetnosti, Ars nova, koja se u troglasnim motetima prelijeva nad nekoliko slojeva vulgarizirane ili korektne latinštine, otvarajući i fizički portal između neba i zemlje; te na koncu Rafiniraniju umjetnost, Ars subtilior, kao posljednju, prezrelu i rascvalu gestu, kojom je umjetnost Srednjeg vijeka manirističku i sinestezijsku krunu predala novouskrslim Nereidama Renesanse.
Program:
Perotin, Machaut, DuFay, Paolo & Lorenzo da Firenze, von Wolkenstein, Solage, Senleches, Binchois
Antiphonus
&
Gabriel Belkheiri García del Pozo, blokflaut
Mikari Shibukawa, gotička harfa
Izidor Erazem Grafenauer, lutnja
Domen Marinčič, viela

Ulaznice u prodaji na Info pultu Muzeja za umjetnost i obrt.
Radno vrijeme: utorak-subota 10-19 sati; nedjelja 10-14 sati
Cijene ulaznica: 90 kn / 50 kn za učenike, studente i umirovljenike / 35 kn za grupe od 15 i više osoba

Izidor Erazem Grafenauer studirao je gitaru u klasama Andreja Grafenauera na Muzičkoj akademiji u Ljubljani i Istvana Römera na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Završio je i studij lutnje kod Tiziana Bagnatija na Conservatorio Benedetto Marcello u Veneciji. Kao solist nastupao je s orkestrom Slovenske filharmonije, s orkestrom Mariborske opere i mnogim drugim. Više puta bio je prvonagrađen na natjecanjima u Sloveniji i inozemstvu ( »E. Mercatali« u Gorici, »Fernando Sor« u Rimu). Primio je dvije Prešernove nagrade Akademije za glazbu u Ljubljani.

Mikari Shibukawa školovala se na Kunitachi College of Music u Tokiju te se potom usavršavala za srednjovjekovnu i renesansnu glazbu na Schola Cantorum u Baselu. Nakon trogodišnjeg diplomskog usavršavanja dobila je Master diplomu iz barokne harfe u klasi Mare Galassi iz Civica Scuola Claudio Abbado u Milanu. Sudjelovala je u brojnim opernim projektima u Sloveniji, Crnoj Gori i Italiji s Egonom Mihajlovićem i Robertom Balconijem (L’Orfeo i Lincoronazione di Poppea C. Monteverdija, L’Euridice J. Perija, Dido and Aeneas H. Purcella). Nastupala je kao solistica i članica srednjovjekovnih, renesansnih i baroknih ansambala u Europi (Italija, Švicarska, Njemačka) i također u Japanu. Članica je ansambla Euphrosine specijaliziranog za glazbu 15. stoljeća.

Domen Marinčič studirao je violu da gamba u klasi Hartwiga Grotha u Nürnbergu te u klasi Philippa Pierlota na Visokoj školi za glazbu Trossingen. Uz to je diplomirao čembalo kod Carstna Lohffa i završio postdiplomski studij generalbasa kod Alberta Rinaldija. Godine 1997. i 2000. osvojio je nagradu na Međunarodnom natjecanju Bach-Abel u Köthenu. Godine 2004. je bio među osnivačima slovenskog ansambla musica cubicularis. Kao komorni glazbenik nastupa po cijeloj Europi, u Kanadi i na Bliskom istoku s ansamblom Ensemble Phoenix Munich, s flautistom Stefanom Temminghom te također s glazbenicima poput Emme Kirkby, Pina De Vittorije, Dana Laurina, Williama Dongoisa i Edoarda Torbianellija. Snima za Accent, Aeolus, Arcana, BIS, Harmonia Mundi France, Mirare, Oehms Classics, Querstand, Ricercar i Sony/DHM. Za izvedbe i notna izdanja rekonstruirao je izgubljene vokalne vrste nepotpuno sačuvanih djela 16., 17. i 18. stoljeća.

Gabriel Belkheiri započeo je svoje glazbeno školovanje kao član zbora Škole za glazbu i ples Nazareth (Valencia, Španjolska) s 10 godina te je s 11 primljen na Konzervatorij Jose Iturbi u Valenciji. U klasi Elisabeth Wolteche završava studij blokflaute uz posebne nagrade. Nastavlja obrazovanje u Amsterdamu kod Jorge Isaaca. Istovremeno je učio pjevanje kod sopranistice Marije Angeles Peters te je član zbora Eutherpe pod vodstvom Cristine Contreras, a s kojim nastupa kao solist i zborski tenor u Španjolskoj i Belgiji. Sudjelovao je u različitim seminarima za ranu glazbu među kojima su tri izdanja Curs de Musica Antiga de Guadassuar te Cambridge Early Music School (na oba kao specijalist za blokflautu i komorni pjevač) i zatim 2017. godine International Early Music Course in Daroca u Španjolskoj gdje je bio dio baroknog orkestra u izvedbi opere L’Orfeo C. Monteverdija. Usavršavao se kod Jana Van Hoeckea, Marije Martinez Ayerze, Davida Anticha, Anne Margules i Jorge Isaaca u Madridu, Londonu, Valenciji, Zaragozi i Amsterdamute je sudjelovao na radionicama za komornu glazbu i suvremenu improvizaciju sa kvintetom Seldom Sene iz Amsterdama. Kao flautist nastupao je solistički u Valenciji, Madridu i Alborayi. Kao član ansambala flauti (pod vodstvom E. Wolteche te u ansamblima L’Amastratta i Capella de Ministres) koncertirao je u Godelli, Valenciji i Madridu.

Odgovori