We Wear Culture

Svijet mode prenesen u novu Google-ovu virtualnu izložbu u suradnji s Muzejom za umjetnost i obrt i svjetski poznatim kulturnim institucijama

3000 godina svjetske mode okupljeno je u najvećoj virtualnoj izložbi mode. Projekt “We Wear Culture” Google Arts and Culture rezultat je suradnje Muzeja  za umjetnosti i obrt i preko 180 renomiranih kulturnih institucija iz New Yorka, Londona, Pariza, Tokyja, São Paula i širom svijeta. Koristeći najmoderniju tehnologiju, projekt vam omogućuje da istražite sve od drevnog Svilenog puta, dvorske mode Versaillesa, do britanskog punka te priče iza odjeće koju nosite danas. Predmeti ikona koji su promijenili način oblačenja generacija, poput cipela Marilyn Monroe ili Chanelove crne haljine, vraćeni su u život u obliku virtualne stvarnosti. Nova selekcija odabranih predmeta iz Zbirke tekstila, mode i modnog pribora iz fundusa MUO sada je dostupna na mreži kao dio globalne izložbe koja se danas otvara.

Izložbe prikazuju modne ikone, pokrete, pokretače trendova i trendsetere, uključujući sljedeće: Alexander McQueen, Marilyn MonroeCristóbal Balenciaga, Coco Chanel, Audrey Hepburn, Christian DiorHelmut Newton, Irving Penn, Yves Saint Laurent, Manolo Blahnik, Gianni Versace , Oscar de la Renta, Pierre Balmain, Vivienne Westwood, Issey Miyake te mnoge druge.

Na izložbi su surađivali modni stručnjaci, kustosi i dizajneri, te sveučilišta, muzeji i nevladine udruge iz cijelog svijeta kako bi pokazali da je moda dio naše kulture, oblik umjetnosti i rezultat istinskog obrtništva s višestrukim utjecajem.  Najsuvremenija Google tehnologija, uključujući virtualnu stvarnost, videozapise od 360°, Street View i snimke visoke “gigapixel” razlučivosti su u ovom obliku sačuvale muzejske zbirke i učinile ih dostupnima svima.

Muzej za umjetnost i obrt  ovaj put je uključio:

  • preko 150 predmeta iz Zbirke tekstila, mode i modnog pribora od prve haljine kupljene za muzej koja je istovremeno i jedna od najstarijih, do izložaka suvremene mode poput obuće Startas i Borosana, poznatih hrvatskih proizvoda tvornice Borovo iz Vukovara, utemeljene 1931.
  • Digitalnu izložbu vjenčane mode „Wedding Fashion“, te digitalnu izložbu ručnih satova „A Century of the Wristwatch“ koja donosi priču o njihovom stogodišnjem razvoju. Digitalne izložbe se temelje na stvarnim izložbama koje su bile prikazane u muzeju, a sada su trajno dostupne online.
  • Street View pomoću kojeg posjetitelji mogu virtualno prošetati kroz Stalni postav muzeja s predmetima iz kolekcije mode i modnog pribora.

Petra Milovac, kustosica projekta, smatra kako je otvaranje i dijeljenje podataka muzeja korak naprijed u okviru povezivanja resursa, pretraživanja, istraživanja i inovativnih mogućnosti predstavljanja kulturne baštine. Fotografije snimljene u foto studiju Muzeja za umjetnost i obrt visoke su rezolucije, što omogućava proučavanje najsitnijih detalja; isporuka više snimaka po predmetu osigurava više gledišta, a sami alati pružaju mogućnost smještaja sadržaja u razne kontekste i priče. Metapodaci, temeljeni na istraživanjima kustosa voditelja zbirki, isporučeni su na hrvatskom i engleskom jeziku. 

Projekt okuplja zbirku Muzeja za umjetnost i obrt s više od 180 amblematskih institucija. Priče četiri ikone koje su oblikovale modnu povijest dovedene su u život u virtualnoj stvarnosti filmova koji se mogu pogledati na YouTubeu ili u pregledniku virtualne stvarnosti.

  • Chanelova crna haljina iz Musée des Arts Décoratifs, Pariz, Francuska (1925.), radikalno je promijenila dress code odijevanja u crnu boju, čineći ga komadom svake ženske garderobe.
  • Salonke Marilyn Monroe Muzeja Salvatore Ferragamo iz Firence, Italija (1959.-60.) koje su postale izraz osnaživanja, uspjeha i seksualnosti za žene.
  • Comme des Garçons kimonom-nadahnut džemper i suknja (Kyoto Costume Institute-a, Kyoto, Japan, 1983.), koji prezentira kako je Rei Kawakubo donijela tradicionalnu i suvremenu japansku kimono estetiku i majstorstvo na svjetsku modnu pozornicu svojim radikalnim dizajnom.
  • Korzet Vivienne Westwood iz muzeja Victoria i Albert, London, UK (1990.), koji slavi jedinstven pristup jednom od najkontroverznijih odjevnih predmeta u povijesti, te spaja svjetove mode i umjetnosti.

Amit Sood, direktor Google Arts & Culture, rekao je: “Pozivamo sve da pregledaju izložbu na svojim mobilnim uređajima i prijenosnim računalima te saznaju više o pričama koje stoje iza predmeta koje nosite. Možda ćete biti iznenađeni saznanjem da vaš jeans ili crna haljina u ormaru imaju stoljetnu priču. Ono što nosite je prava kultura i često puta umjetničko djelo.

Izložba We Wear Culture je dostupna online na g.co/wewearculture i putem aplikacije Google Arts & Culture za iOS i Android za svakoga.

#wewearculture

(četvrtak, 8. lipnja 2017.)