140 GODINA MUO / 17. veljače 2020.

  1. veljače 2020. godine Muzej za umjetnost i obrt obilježava 140. godišnjicu od svog osnutka. Toga dana davne 1880. godine pokrenuto je osnivanje Muzeja za umjetnost i obrt na inicijativu Društva za umjetnost i njegova tadašnjeg predsjednika Izidora Kršnjavoga, kao jedne od prvih institucija takve vrste u Europi.

Tijekom proteklih 140. godina Muzej se razvio u najznačajniji i najveći hrvatski i zagrebački umjetnički muzej koji je bio i ostao predvodnik i promotor novih pokreta i ideja u svijetu umjetnosti i dizajna.

Slavljeničku godinu MUO će započeti  predstavljanjem novog postava dizajna i fotografije te novouređeni treći kat gdje će se po prvi put predstaviti i nova donacija mode 60-ih i 70-ih godina hrvatsko – britanskog baletnog umjetnika Jelka Yureshe i njegove supruge Belinde Wright. Riječ je o izuzetno vrijednoj donaciji zbirke pret-a-porter i haute-couture mode šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Muzeju su donirani modni primjerci iz vremena koje je bilo vrhunac stvaranja velikog Balenciage, Yvesa Saint Laurenta, Coco Chanel, Christian Diora, Louis Vuitona koji su danas ne samo ikonični već su postali primjerom umjetničke prakse u tekstilu.

Na isti dan, 17. veljače Muzej će otvoriti izložbu MADE IN: Crafts — Design Narratives inicijative za istraživanje, dizajn i baštinu koja potiče suradnju i razmjenu znanja između tradicionalnih obrtnika i suvremenih dizajnera.

Na proljeće Muzej planira otvorenje velike međunarodne izložbe tapiserija iz Muzeja Cluny  kojom bi  hrvatskoj publici predstavili  remek-djela iz bogatog fundusa pariških Muzeja Cluny i Louvrea . Zagrebačka i hrvatska publika tako će uživo moći doživjeti gotičke tapiserije neprocjenjive vrijednosti od kojih se francuski muzeji rijetko i nerado odvajaju, a za posjetitelje će značiti jedinstven uvid u europsku povijest i umjetnost kasnog srednjeg vijeka.

U rujnu Muzej otvara još jednu bienalnu izložbu najboljih ostvarenja hrvatskog dizajna u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom, te izložba posvećena dizajneru Milanu Vulpeu.



Veliku 140.-tu obljetnicu MUO će završiti izložbom znakovitog naziva i istoimenog novog slogana Muzeja za umjetnost i obrt Vidi(te) umjetnost tamo gdje ju drugi ne vide“ kojim će se predstaviti nove vizure umjetničke baštine uz interpretaciju kustoskih perspektiva u odabiru predmeta te drugog pogleda na umjetnost i umjetničke predmete.

Povodom velike obljetnice u kojoj MUO obilježava 140 godina postojanja kao jedan od najvećih i najstarijih hrvatskih muzeja, predstavljen je novi vizualni identitet koji potpisuju cijenjeni kreativci iz studija Šesnić & Turković.

„Svjesni smo zahtjeva koje nove generacije i dinamičan tehnološki napredak postavljaju pred muzeje. Stoga smo pokrenuli niz aktivnosti s ciljem osuvremenjivanja postava koristeći nove IT tehnologije i interpretacije muzejskih sadržaja kao dijaloga inspirativne prošlosti i dinamične sadašnjosti u kojoj se intenzivno mijenjamo za izazove u budućnosti. Novi vizualni identitet samo je korak k ostvarenju naših ciljeva i ispunjenju potencijala koji muzej ima‟, istaknuo je ravnatelj Muzeja Miroslav Gašparović.

„Novim identitetom Muzej predstavlja novi pravac u radu, ali ne odbacuje svoje temelje kao sakupljača umjetnosti iz svih povijesnih razdoblja – jednakim će žarom prezentirati dizajn i fotografiju iz 21. stoljeća! Nama je čast da smo u društvu Ivana Picelja i Borisa Ljubičića kao treći dizajneri njihovog vizualnog identiteta‟, istaknuo je Goran Turković.

„Što se tiče dizajna, logotip je dizajniran po istim uzusima koji su vrijedili prije 60 godina, a vrijede i danas. Tako da se nadamo da će i naš logo živjeti bar 25 godina, kao prethodna dva. Vizualni identitet je zamišljen kao crno-bijela platforma koja služi za isticanje iznimno bogatog i raznolikog sadržaja koji muzej nudi. Iako je vizualni identitet podređen sadržaju koji prezentira, on neupitno ima snagu kojom jasno komunicira s javnošću te jednako tako dovoljno karaktera da gradi brand. Kao korporativna tipografija odabran je Brenner nagrađivanog hrvatskog tipografa i profesora Nikole Đureka‟, nadovezao se njegov kolega iz studija Marko Šesnić.

Dizajnerski studio Šesnić & Turković osmislili su i novi krovni slogan ‘See Art Where Others Don’t’, odnosno ‘Vidi umjetnost gdje drugi ne vide’. Brojne inačice tog slogana bit će baza buduće komunikacije Muzeja za umjetnost i obrt. Novim sustavom slogana, Muzej postaje jedna od rijetkih muzejskih kuća koja predstavlja najraznolikije vidove umjetničkog rada te njime pozivaju javnost da dijele njihovu vizuru.

Muzej pored novog vizualnog identiteta 140. godišnjicu obilježava i brojnim planovima za budućnost, a pripremaju se brojne izložbe, novi postavi u Zbirci dizajna i Zbirkama fotografije i fotografske opreme, izmijenjeni postavi u zbirkama satova, bjelokosti, stakla, metala i keramike, izložbu donacije visoke mode cijenjenog baletana hrvatskih korijena Yelka Yureshe, izdavanje prve monografije o povijesti Muzeja te međunarodni simpozij na temu uloge stalnih postava muzeja u suvremenom svijetu.

„Planovi za budućnost usmjereni su ka kontinuiranom razvoju, osuvremenjivanju i transformiranju MUO-a u mjesto susreta prošlosti i budućnosti različitih generacija posjetitelja s različitim interesima‟, dodao je ravnatelj Gašparović.

Odgovori