Miroslav Gašparović, ravnatelj Muzeja za umjetnost i obrt zahvalio je publici i uzvanicima na odazivu, na tome što su sudionici svečanog otvorenja izložbe „Orašar – najljepša božićna bajka“, zapravo projekta kojim se povijesti jedne baletne predstave po prvi puta posvećuje muzeološki koncipirana izložba.
Vesna Ledić, autorica idejnog koncepta i voditeljica projekta istakla je kako u doba adventa, nade i iščekivanja dobrote želi izraziti veliku želju, a to je da Hrvatska dobije muzej glazbe i kazališta, jer hrvatska glazbena i scenska baština to zaslužuju, na što ukazuje i aktualna izložba u MUO. Pozornost zaslužuje i angažman Grada Zagreba i Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport koji su odobrili sredstva za ovaj projekt, te uz Privrednu banku Zagreb kao glavnog pokrovitelja izložbe, Croatia osiguranje kao partner MUO, medijski pokrovitelji Europlakat, Glorija, Jutarnji list, te brojni drugi partneri i sponzori.
Dr.sc. Arijana Koprčina, muzejska savjetnica, autorica i kustosica izložbe smatra da je bio veliki izazov napraviti izložbu o baletu jer trebalo je dosegnuti utemeljenost na istraživanju koje će istodobno omogućiti lijep i vizualno dojmljiv postav. Okosnicu izložbe čini sva dostupna građa povezana s izvedbom baleta “Orašar” u zagrebačkom HNK, ali i inozemne posudbe. Nit vodilja bila je na muzeološki i edukatavan način ilustrirati premijerna izvođenja baleta, od praizvedbe 1892. u Sankt Peterburgu, do izvedbi “Orašara” na sceni zagrebačkog HNK u razdoblju od 1923. godine do danas.
Mr.sc. Ivica Lovrić, pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport u ime zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića proglasio je izložbu otvorenom, prethodno napomenuvši da Muzej za umjetnost i obrt radi sjajne izložbe koje obogaćuju kulturnu ponudu grada Zagreba, a naročito što u svjetskim okvirima svjedočimo originalnom projektu. “Kada se kretalo u taj projekt nismo ni razmišljali da će se ova izložba koja svjedoči o božićnoj bajci nekako stopiti s najljepšim, najbogatijim i najbajkovitijim Adventom u Europi – Adventom u Zagrebu. Bili smo to prošle godine, vjerujem da će Zagreb i njegov advent to biti i u 2016.”, rekao je pročelnik GUOKS-a.
Medijski pokrovitelj Jutarnji list objavio je na dan otvorenja izložbe poseban četverostranični prilog posvećen izložbi „Orašar“, nazočnima dostupan na info pultu MUO, a u Museum shopu je znatnu pozornost pobudila ponuda suvenira na temu Orašar, idealnih poklona u doba predstojećih božićno-novogodišnjih blagdana.
Medijski pokrovitelji:
Gloria
Jutarnji list