Linda Pilkington donirala je fundusu Muzeja za umjetnost i obrt flakon parfema iz svoje ekskluzivne kolekcije Ormonde Jayne. Prvi je kreator niche mirisa koji je to učinio.
O podzbirci bočica za mirise MUO i donaciji Linde Pilkington
Muzej za umjetnost i obrt posjeduje veliku zbirku tekstila u kojoj najveći dio zauzima upravo odjeća i modni pribor. Unutar zbirke zastupljeni su predmeti kojima se prate promjene u odijevanju i modnim stilovima od 18. stoljeća pa sve do danas. Budući da su odjevni predmeti iz svijeta visoke mode često bili nedostupni širem krugu ljudi, modne su kuće dio svog poslovanja usmjerile i proizvodnji parfema kao „široko dostupnog luksuza“. Unutar zbirke tekstila i modnog pribora formirana je 2002. godine podzbirka bočica za mirise. Neposredan povod formiranju podzbirke bilo je održavanje izložbe Oblici mirisa u MUO. Na izložbi su bile izložene bočice za mirise iz zbirki stakla, metala i keramike, a iz zbirke tekstila bile su izložene bočice za mirise s etiketama. U tada formiranoj podzbirci bočica za parfeme čuvaju se bočice od kraja 19. stoljeća pa sve do današnjih dana. Najraniji primjerci poput Violette Merville i Le Jade tvrtke Roger & Galleta, Eau de Cologne du Cod Jacquesa Guerlainea preko međuratnih „hitova“ Guerlaineovog Shalimara, Worthovog Imprudence, Schocking Else Schiaparell i i nezaobilaznog Chanela No. 5 pa sve do popularnih mirisa 20. stoljeća poput Diorovih Poison i J’ Adore, Saint Laurentovog Opiuma,Lancomovih Magie Noire i Tresor i suvremenih uspješnica kao što su Kingdom Alexandera McQuinna, Guccijeva Flora, Givenchyjev Ange Ou Démon itd., a ilustriraju trendove u svijetu parfemerstva.
Najnovija donacija Muzeju za umjetnost i obrt jest flakon čistog parfema iz ekskluzivne kolekcije kuće Ormonde Jayne koju uspješno vodi Linda Pilkington. Parfem će biti promoviran sljedeće godine, a inspiriran je mirisima Afrike. Jamačno će biti uvršten u najtraženije, a trenutno to su Tiare 120ml €198 (tahićanska gardenija), Four Corners – Nawab of Oudh Intensivo 50ml €225 (Vladar Oudha, pokrajine u središnjoj Indiji) i Ormonde Woman 120ml €198 (zeleno, šumovito, kao zaštitni znak za ženu).
Muzej za umjetnost i obrt stoga je iznimno počašćen što je gospođa Pilkington prilikom svog prvog posjeta Zagrebu odlučila pokloniti flakon čistog parfema iz svoje kolekcije upravo za podzbirku bočica za mirise MUO.
Sažetak o brandu Ormonde Jayne
Brand Ormonde Jayne u svijetu niche parfumerije slovi za visoko parfumerstvo te je, kao simbol britanske izvrsnosti, uvaženi dio asocijacije Wallpole koja tu izvrsnost promiče.
Od 2002. gospođa Pilkington osobno kreira parfeme koje u Londonu ručno izrađuje, a u flakone puni njen mali tim suradnika.
Poznaje sve svoje dobavljače, budući da je više godina putovala svijetom u potrazi za najrjeđim prirodnim sastojcima od kojih izrađuje mirise.
Prva je osoba koja je u jedan luksuzni miris zapadnog svijeta (2004.) ukomponirala skupocjeni i rijetki sastojak oudh (stoljećima cijenjen u arapskoj tradiciji parfumerije), a prije lansiranja tog mirisa, predstavila je sastojak opsežnim referatom British Perfumers’ Societyju.
Atelier Linde Pilkington znan je najzahtjevnijima – i najbogatijima – parfemskim aficionadosima po izradi bespoke perfumesa (mirisa “po mjeri”, kreiranih samo za naručitelja), pa Linda Pilkington među klijente ubraja okrunjene glave, filmske zvijezde i mnoge druge.
Kolekciju mirisa Ormonde Jayne (u kojoj su parfemske vode s 80 posto prirodnim formulama, što je rijetkost i u niche svijetu) iznimnim su komplimentima okarakterizirali najstroži parfemski kritičari, novinari i publicisti Luca Turin i Chandler Burr (potonji je od 2006. tri godine imao kolumnu parfemskih kritika u New York Timesu i time slovio kao prvi parfemski kritičar na svijetu).
11/11/2016