Otvorena Izložba hrvatskog dizajna 1516 – dodijeljene nagrade i priznanja

Otvorena Izložba hrvatskog dizajna 1516 – dodijeljene nagrade i priznanja

Bijenalna Izložba hrvatskog dizajna u Muzeju za umjetnost i obrt, u organizaciji Hrvatskog muzejskog društva  tradicionalno privlači pozornost javnosti, a prigoda svečanog otvorenja – dodjela nagrada i priznanja  – prerasla je u prepoznatljiv društveni  događaj.

Ana Franjić i Boris Greiner bili su veoma uspješni moderatori  dodjele Nagrada i priznanja HDD-a za 2016. godinu te proglašenja otvorenom Izložbe hrvatskog dizajna 1516. Uvodne riječi i pozdrave brojnim nazočnima uputio je Miroslav Gašparović, ravnatelj Muzeja za umjetnost i obrt u kojem je postav profesionalnih radova, a po prvi put studentske radove može se razgledati u Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi Škole za primijenjenu umjetnost i dizajn, susjedne muzeju.

Ivana Borovnjak, predsjednica Hrvatskog dizajnerskog društva podsjetila je na značaj izložbe koja podastire na uvid reprezentativan odabir dizajnerskih radova nastalih tijekom dvije godine, te na publikaciju Pregled hrvatsko dizajna kojom je popraćena svaka bienalna izložba. Marija Ružić, Ruđer Novak Simić, Karla Paliska i Tvrtko Bojiću, dizajneri su ovogodišnjeg  postava izložbe, Marija Juza i Nikola Đurek, autori su vizualnog identiteta izložbe i dizajneri Pregleda, a urednik Marko Golub.

Nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva za životno djelo ove je godine posthumno dodijeljena Željku Borčiću (1942. -2015.). Marko Golub uručio je nagradu njegovim sinovima Ianu i Luki Borčiću.

Nagrade Hrvatskog dizajnerskog društva, u profesionalnoj i u studentskoj selekciji, ove godine dodijeljene su u osam kategorija: dizajn vizualnih komunikacija, dizajn u digitalnim medijima i dizajn interakcija, dizajn ambalaže, industrijski i produkt dizajn,  prostorne i grafičke intervencije i sistemi, modni i odjevni dizajn, cjeloviti projekt / proizvod i koncept / inicijativa / kritički dizajn.

Nagradu za najbolji modni i odjevni dizajn u profesionalnoj selekciji dobio je rad Mini kolekcija torbi / Mini Collection of Bags, dizajn: Branka Donassy, a u studentskoj Echo, dizajn: Maja Podrug, studij: Tekstilno tehnološki fakultet, Sveučilište u Zagrebu / diplomski rad, mentorica: Jasminka Končić, asistentica: Josipa Štefanec.

Dvije su jednakovrijedne nagrade za dizajn u digitalnim medijima u profesionalnoj selekciji: Recitoglasno / Sayitoutloud (agencija: Senor; kreativna direkcija: Vanja Blumenšajn, Jurica Ćorluka; art direkcija: Imelda Ramović, Vinko Čuljak; account direction: Iva Kaligarić; account: Nina Trumbić; suradnici: Studio Čavar – Miro Čavar/art direkcija, Ladislav Župančić / fullstack developer; klijent: Outdoor Akzent) i Benton Modern Web Specimen; studio Creative Nights; art direkcija, web development: Marko Dugonjić; suradnici: Indra Kupferschmid (kreativna direkcija, copywriting), Nick Sherman (kreativna direkcija, tehnološki savjetnik); naručitelj: Font Bureau Inc., Boston. U studentskoj selekciji: Cheap Moves ; dizajn: Šime Bilić, Tajana Čeko, Bruna Miličić, Mario Jerić, Josip Perić, Ines Klepić, Eleonora Matijašević, Jelena Njeguš, Petra Karamatić, Hrvoje Magaš, Nicole Gabela, Sara Marinković, Adrian Rovina, Mate Žaja i Karlo Jović ; studij: Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija, Umjetnička akademija u Splitu; preddiplomski studij. 3. semestar ; mentor: Dario Dević.

Nagradu za najbolji dizajn prostornih i grafičkih intervencija i sistema u profesionalnoj selekciji dobio je rad: Stalni postav Muzeja sinjske alke; dizajn: Nikolina Jelavić Mitrović; suradnici: Joško Belamarić, Ante Milošević (koncept), Ivan Nasić, Jerko Ivandić (voditelji realizacije), Hrvoje Dumančić (autor konjskih i ljudskih i figura), Zoran Baković (fotografija postava); naručitelj: Viteško alkarsko društvo.

Dvije jednakovrijedne nagrade za najbolji produkt / industrijski dizajn dobili su: Swift Wall; studio: Data by Despot; dizajn: Svjetlana Despot; naručitelj: Data by Despot, Rijeka te Strain; dizajn: Simon Morasi Piperčić; naručitelj: Prostoria, Sv. Križ Začretje. Priznanje u studentskoj sekciji:  Tink Things – Senzorno inteligentni dječji namještaj; dizajn : Dorja Benussi; studij: Studij dizajna, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; diplomski rad /mentori: Mladen Orešić,  Rea Fulgosi-Masnjak; asistentica: Ivana Fabrio.

Nagradu za najbolje radove u kategoriji cjeloviti projekt / proizvod dobio je: Baggizmo; studio, tvrtka: Design Bureau Izvorka Jurić / Motus Vis Zagreb ; suradnici: Ladislav Jurić (ideja proizvoda, ime proizvoda, razvoj proizvoda, Izvorka Jurić (ime proizvoda, razvoj proizvoda, brand strategija, branding, kreativna i art direkcija, dizajn), Manufakturist – Matea Bronić, Mia Bogovac, Maša Milovac, Kristina Volf (produkt dizajn, razvoj proizvoda), Señor – Vanja Blumenšajn (slogan, kreativna komunikacija), Mladen Šarić (ideja i art direkcija fotografije, fotografija), Stela Kovačić (dizajn piktograma, ilustracija, kataloška fotografija), Ivan Goran Žunar (animirani potpis branda, video o proizvodu, gif animacije), Luka Vucić (video za Kickstarter kampanju), Tatjana Bartaković (PR).

Nagradu za najbolje radove u kategoriji koncept / inicijativa / kritički dizajn u profesionalnoj sekciji dobili su: Dizajnerice: kontekst, produkcija, utjecaji 1930. – 1980.; koncepcija, istraživanje, produkcija građe, grafički dizajn i dizajn postava: Maša Poljanec, Maja Kolar; suradnici: Ana Bedenko (istraživanje, produkcija građe), Ivana Mance, Marko Golub (autorski tekstovi), Vedran Kolac (web programiranje), produkcija i organizacija: Hrvatsko dizajnersko društvo, Marko Golub (voditelj galerije). U studentskoj selekciji:  Fragmenti – Ženski antifašistički Zagreb; dizajn: Tea Pavić; studij  Studij dizajna, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu /; diplomski rad; mentor: Stipe Brčić; asistentica: Karla Paliska.

Nagradu za najbolje radove u kategoriji ambalaže dobili su: Piquentum St. Vital 2014 – Nature Speaks Out Through Label; studio: Sonda; kreativna direkcija: Sean Poropat, Jelena Fiškuš; 3d oblikovanje: Eugen Slavik; naručitelj: Vinski podrum Buzet.

Dvije su nagrade za tradicionalno najbrojniju selekciju dizajna vizualnih komunikacija: Hotel Adriatic; art direction, design: Lana Cavar; dizajn: Marino Krstačić Furić, Ana Tomić; suradnici: Anja Mutić (copywriter), Igor Poturić (copywriter), Marko Ostrež (dtp); naručitelj: Maistra, Rovinj te Postage stamp 112; design: Ivona Đogić Đurić; naručitelj: Hrvatska pošta. Studentska selekcija: Buu! Fear Survival Set; design: Anta Bučević ; studij: Studij dizajna, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu; diplomski rad; mentor: Nenad Dogan; asistentica: Romana Kajp.

Nagradu ICO-D Excellence Award uručila je članica Ocjenjivačkog suda i bivša  predsjednica tog međunarodnog udruženja  Iva Babaja, a nagrađen je rad:  Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, sezone 2014. – 2016.; art direkcija, dizajn: Lana Cavar; suradnici: Luka Predragović (dizajn), Lana Grahek (dizajn); naručitelj: Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu.

Za Veliku nagradu HDD-a ove je godine Selekcijska komisija nominirala Design District Zagreb, Instalacije Tape, Net i Tube te Louvre Serif i Louvre Sans. Nagrada je dodjeljena projektu Design district Zagreb: uži organizacijski tim Hiam Hamed, Iva Hrvatin, Bojan Krištofić, Ivana Dvorski, Marija Kata Vlašić, Tena Cuculić, Maja Pleša, Ivana Perišić; organizatori: Croatian Design Superstore i Dizajn centar Zagreb; suorganizator festivala: Svibanj projekt; vizualni identitet: Superstudio; prostorna koncepcija festivala: Matrica arhitektura; festivalski urbani namještaj: Grupa studio; produkt dizajn signalistike: Katarina Perić.

Obrazloženje selekcijske komisije:

Zagrebački festival Design District Zagreb održan je prvi put ove godine od 16. do 19. 6., a usmjeren je na promociju lokalne kreativne scene unutar zagrebačke četvrti koja se prostire uz Martićevu ulicu. Festival je uspio generirati zavidnu količinu pozitivne energije i entuzijazma unutar isprepletene mreže sudionika (kreatora sadržaja), posjetitelja, stanovnika kvarta, vlasnika poslovnih prostora, gradskih institucija pa čak i sponzora koji su u manifestaciju uključeni putem konkretnih, dizajnerskih projekata. U Design Districtu angažiralo se oko stotinu dizajnera, arhitekta i aktivista koji su u festivalu pronašli platformu za provedbu vlastitih projekata – od onih koji promoviraju domaću dizajnersku i arhitektonsku baštinu do projekata usmjerenih prema dizajnerskom eksperimentu ili stvaranju novih urbanih sadržaja. No projekt je više od zbroja svojih izrazito heterogenih sastavnica – Design District Zagreb u razdoblju od samo nekoliko dana pokazao je kako je iz nedvosmisleno dizajnerske vizure moguće osloboditi i taktički osvijetliti svu vitalnost jednog malog gradskog poteza inspirirajući se i povezujući sa svima, od kulturnih, dizajnerskih i komercijalnih aktera koji tamo borave i djeluju, do lokalne zajednice, sadržaja, skrivenih mjesta i priča koje čine njen svakodnevni  život.

Odgovori